نمکدان

  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید شمع

شمع یکی از پرکاربردترین لوازمی است که در طول سالیان سال در زندگی بشر وجود داشته. در گذشته آنها بیشتر برای روشنایی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما امروزه کاربردهای دیگری مانند نور درمانی، عطر درمانی، دکوراسیون، تولد، تسلیت و غیره دارند. شما می‌توانید با قرار دادن آنها در شمعدان‌هایی زیبا بر روی کنسول‌های خانه خود، جلوه‌ای زیبا به دکوراسیون خانه ببخشید. در ادامه مطلب، با فلق شاپ همراه باشید تا به بررسی انواع، قیمت، و نکاتی در رابطه با این اشیاء پرکاربرد و زیبا بپردازیم.

انواع شمع‌ها و کاربردشان

شمع‌ها با توجه به کاربردشان دارای انواع مختلفی شامل عطری و تزئینی، ستونی، قلمی، نذری، تولد، وارمر، شناور و مایع می‌باشند که در ادامه به توضیحی در مورد برخی از آنها می‌پردازیم. لازم به ذکر است که شمع‌ها از نظر موم، به طور کلی، دارای دو نوع هستند که شامل موم زنبور عسل و موم پالم می‌شوند. اگر می‌خواهید موم هنگام سوختن کمتر چکه کند، از موم زنبور عسل استفاده کنید.

  • شمع عطری

در نوع عطری، رایحه‌های زیادی وجود دارند که هر یک متناسب با شرایطی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی از آنها خواص بسیاری دارند. برای مثال رایحه نعناع خاصیت درمانی داشته و باعث افزایش هوشیاری و تمرکز و کاهش میگرن می‌شود. توجه کنید که برای سالن غذاخوری از رایحه تند استفاده نکنید زیرا با ترکیب شدن با بوی غذا، آن را ناخوشایند می‌کند. در عوض می‌توانید از رایحه گل مریم استفاده کنید. این نوع شمع‌ها برای افراد بیمار مناسب‌تر هستند.

  • شمع ستونی

 شمع ستونی، ضخیم و قطور بوده و معمولاً نیازی به  تکیه‌گاه ندارد، و بهتر است آنها را داخل شمعدان‌های فانوسی و یا بشقاب‌های ضد حرارت قرار دهید. همچنین می‌توانید آنها را در شمعدان‌های لبه بلند، که اغلب به همین منظور طراحی شده‌اند، قرار دهید، تا از خاموش شدن شعله آنها نیز جلوگیری کنید.

  • شمع قلمی

شمع‌های قلمی دارای ساختاری باریک و بلند و مخروطی شکل هستند. کاربرد آنها بیشتر برای میز غذاخوری بوده و در شمعدان‌های شاخه‌ای نیز قابل استفاده هستند.

  • شمع وارمر

وارمرها از ارزان‌ترین نوع شمع‌ها هستند و می‌توانید از آنها جهت گرم نگه داشتن غذا در مجالس و منازل استفاده کنید. در شمع‌سازی آنها از یک قالب فلزی و یا پلاستیکی استفاده می‌شود، که توصیه می‌شود قالب فلزی را تهیه کنید.

 

شمع‌های معطر خواص بسیار زیادی دارند.

  • شمع شناور

این نوع شمع‌ها که از نامشان نیز پیداست، برروی آب و به صورت شناور قابل استفاده هستند، و معمولاً برای مجالس و مناسبت‌های خاص استفاده می‌شوند.

  • شمع تولد

شمع تولد می‌تواند دارای انواع مختلفی مانند قلمی، عددی و غیره باشد. همچنین جنس آنها نیز متفاوت است. برای مثال برخی از انواع عددی و یا حروف آنها از جنس پلاستیک بوده و تنها یک بار قابل استفاده هستند. همچنین می‌توانید طرح‌های فانتزی آن را نیز خریداری کنید. در صورت خریداری نوع قلمی، باید به تعداد سن شخص مقابل، آن‌ها را تهیه کنید.

نکاتی در مورد خرید شمع‌ها و استفاده از آنها

در هنگام خرید شمع‌ها توجه کنید که فیتیله آن‌ها نخی باشد، زیرا آهسته‌تر می‌سوزند و دود کمتری نیز تولید می‌کنند. اگر به نور و رایحه زیاد اهمیت می‌دهید از شمع‌هایی با چند فیتیله استفاده کنید. شمع‌های قلمی ساده و معطر را به عنوان شمع‌های تسلیت نیز می‌توانید استفاده کنید. در صورتی که مبتلا به میگرن هستید، شمع‌هایی با موم زنبور عسل و یا رایحه‌دار را خریداری کنید. در هنگام خرید، همچنین به نیاز خود و مکانی که برای آن در نظر دارید توجه کنید. لازم به ذکر است که شمع‌های طبیعی در حفظ محیط زیست نیز مؤثر هستند.

چه مواردی در قیمت شمع‌ها تأثیرگذار هستند؟

قیمت شمع به موارد بسیاری از جمله جنس مواد سازنده، کیفیت مواد، کیفیت فیتیله، طرح و زیبایی، نوع آن، مرغوبیت، برند سازنده، و غیره بستگی دارد. شمع‌های وارمر ارزان‌ترین نوع هستند. پس از آن نوع قلمی و تولد، پایین‌ترین قیمت را در بین سایر انواع آن دارند. همچنین شمع‌هایی به نام هوشمند نیز وجود دارند که در واقع از لامپ‌های LED در آنها استفاده شده است و بدون شعله هستند، که قیمت بالاتری دارند.

 

منبع : فلق شاپ

  • ۰۰/۰۲/۰۵
  • نمک دان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی